kedd, november 11, 2008

Madártej másképp











Eddig három különböző ízesítésű madártejet készítettem: hagyományosat, kókuszosat és epreset. A hagyományosat nagyon szeretem, a kókuszos finom volt, csak túl sűrű (erről jut eszembe, hogy elfelejtettem beírni), az epres ehetetlen. Eddig ez volt az egyetlen Stahl receptje után készített étel, ami nem ízlett, sőt, kifejezetten szörnyű volt.
A csokoládésra régóta fáj a fogam, de mindig csak halogattam, más készült helyette. Amikor lapozgattam a Fakanál legújabb számát, és megláttam benne, éreztem, innen nincs menekvés, minél hamarabb el kell készíteni! Az eredmény egy csodálatos, finom, sűrű csokikrém habbal. Szerintem nem sok köze van a madártejhez (na jó, az elkészítése hasonlít hozzá), de nálam ez lett a tuti befutó az eddigiek közül. Készülök még karamellásat és fahéjasat főzni, de nem hiszem, hogy ezt túl tudnák szárnyalni.


Csokoládés madártej

Hozzávalók:
1 liter tej
4 tojás
4 evőkanál cukor
15 dkg 70%-os étcsokoládé
2 teáskanál fahéj
A tejet felteszem forrni hideg vízzel kiölbíltett lábasba. A tojássárgájához keverek 3 evőkanál cukrot és a két tesákanál fahéjat, majd óvatosan beleöntök egy keveset a langyos tejből. Ezután a tejbe beledarabolom a csokoládét, és addig főzöm, amíg a csoki el nem olvad, majd lassan beleöntöm a tojássárgáját, besűrítem vele. A tojásfehérjét pici sóval és egy evőkanál cukorral keményre verem egy mikrózható edénybe. A legmagasabb fokozaton kb. egy perc alatt megfőzöm, majd beleszaggatom a csokikrémbe. Nekem mindig összeesik a hab, de attól az íze még ugyanolyan finom.

1 megjegyzés:

Mignonok írta...

ez mennyire jó ötlet! mindenképpen megpróbálom én is, de a karamellásra is nagyon kíváncsi vagyok!!!