péntek, október 17, 2008

Zöldséges krumplileves




Ez ez egyik kedvenc levesem. Nagymamámtól tanultam, a mai napig úgy készítem, ahogy tőle tanultam. Ez az, emit egyszerűen nem tudok megunni, pedig csak egy egyszerű krumplileves. Nagyon kevés ételhez használok zsírt, de ez azok közé tartozik. Próbáltam olajjal készíteni a rántást, de nem lett az igazi, így visszatértem a disznózsírhoz azzal a különbséggel, hogy bio mangalicát veszek.


Zöldséges krumplileves


Hozzávalók:
4 nagyobb krumpli
1 nagy szál sárgarépa
1 kisebb petrezselyem
1 fej vöröshagyma
1 csapott evőkanál zsír
1 evőkanál liszt
só, bors, paprika, őrölt kömény
petrezselyemzöld

A zöldségeket meghámozzuk, összedaraboljuk a hagyma kivételével. A zsírból és lisztből rántást sütünk, felöntjük kevés hideg vízzel, hozzáadjuk a zöldségeket, megszórjuk paprikával, összekeverjük, és még öntünk hozzá vizet (kb. 1,5 liter). Fűszerezzük, majd puhára főzzük a zöldségeket, Tálalás előtt megszórjuk petrezselyemzölddel.
Mostanában rátértem a Róna természetes zöldségkeverékére, ebbe a levesbe is kipróbáltam, finomabbá tette.

Nincsenek megjegyzések: