csütörtök, október 23, 2008

Rozmaringos kacsacomb





Eddig kétszer próbáltam kacsacombot sütni. Az első nem igazán volt jó, elég ízetlenre sikerült. Ma újra próbálkoztam, és ez végre olyanra sült, ahogy azt elképzeltem. A képen sajnos úgy néz ki, mint ami megégett, pedig nem, jó ropogós lett, de nem száraz, finom, omlós a húsa.
Összesen négy combot vettem, amit már tegnap este megtisztítottam, megmostam. Ezután elkészítettem a páclevet: összekevertem kb. fél liter vörösbört, 2 evőkanál balzsamecetet, 2 evőkanál mézet, 1 evőkanál koriandert (mozsárban összetörtem), borsot, kevés sót és szárított rozmaringot. Reggel kevés olajat öntöttem a tepsibe, ráraktam a combokat, egy kicsit megsóztam, és öntöttem egy keveset a pácléből is. A húsokra raktam néhány megtisztított fokhagymagerezdet, és néhány szál rozmaringot. A húsok köré pedig almagerezdeket pakoltam. Sülés közben többször meglocsoltam narancslé - méz - és a kisült kacsazsír keverékével. Közepesen meleg sütőben közel négy óráig sütöttem, talán ez a lassú sütés is hozzásegített ahhoz, hogy ilyen finom omlós lett a húsa.
Szerintem köretnek a párolt lilakáposzta éppen elég lenne hozzá, de a gyerekek kedvéért főztem hozzá egy kis krumplit is, amit kacsazsírral törtem meg.

Nincsenek megjegyzések: