kedd, október 21, 2008

Málnás kuglóf



Hétvégén nem akartam sütni, de másképp alakult. A fagyasztóban pakoltam, és véletlenül elfelejtettem visszarakni egy doboz málnát, ami persze kiolvadt, mire észrevettem. Sajnáltam szegény, megszántam. Turmixhoz nem volt kedvem, levesre nem volt szükség, maradt egy gyors sütemény. Kuglófra esett a választásom, amit nagyon nem bántam meg.
Mivel a málna nagyon kiolvadt, sütés után olyan volt, mintha lekvárral töltöttem volna meg. Az ízhatáson nem rontott, így legközelebb kipróbálom igazi lekvárral is.


Málnás kuglóf


Hozzávalók:
25 dkg vaj
25 kg cukor
15 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
1 csomag sütőpor
4 tojás
1 csomag bourbon vaníliás cukor
4 evőkanál rum
kb. 30 dkg málna


A lágy vajat habosra keverjük a cukorral, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd beleöntjük a rumot. A lisztet összevegyítjük a sütőporral, és beleszitáljuk a tojásos keverékbe. A kivajazott - lisztezett kuglófformát félig megtöltjük a tésztával, erre halmozzuk a lisztben meghempergetett málnát, majd befedjük a maradék tésztával. 180 fokon kb. 50 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések: