hétfő, október 20, 2008

Krumplileves édesköménnyel


Ez volt at első találkozásom az édesköménnyel (leszámítva a belőle készült teát), és valószínűleg nem az utolsó. Az egyik bevásárlóközpontban akadtam rá, ott árválkodott a társaival együtt, nem nagyon kapkodtak utána. Amikor először a kezembe vettem, elgondolkostam azon, vajon mit készíthetnék belőle. Itthon a neten böngésztem receptek után, de vagy hozzávaló hiányzott, vagy kevés volt az édeskömény, ezért saját magamra hagyatkoztam, és elkészítettem ezt az egyszerű levest.

Krumplileves édesköménnyel
Hozzávalók:
1 édeskömény
5 darab krumpli
1 kisebb vöröshagyma
kevés olaj
2 dl tejszín
só, bors, Róna szárított zöldségek
Az olajban megpároltam a hagymát, hozzáadtam a feldarabolt édesköményt, a felkockázott krumplit, és felöntöttem vízzel, fűszereztem. Amikor megpuhult a krumpli, hozzáadtam a tejszínt, és felfőztem. Végül a fele zöldséget kiszedtem, a többit pedig turmixoltam. Így liszt nélkül is kellően besűrűsödött.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Én is most kezdtem kísérletezni az édesköménnyel és nekem is egy nagyon hasonló leves jutott az eszembe. Nem először fordul elő, hogy működik a blog-telepátia. :-)

http://agifoz.blog.nlcafe.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=75993

Cecile írta...

Szia!
Megyek, megnézem a te variációdat!