szerda, szeptember 10, 2008




Már egy ideje kívánom a mákos sütiket, még a mákot is beszereztem hozzá, de valami miatt mindig más mellett döntöttem. Egy hete hirtelen felindulásból tartottunk egy gyerekes-barátnős találkozót, amire barátnőm (mint aki megérezte, mire vágyom) egy tálca mákos sütivel érkezett. Fantasztikusan jólesett! Amikor rákérdeztem a receptre, egyszerűen elintézte ennyivel: "Ez csak egy bögrés mákos, tudod, amilyet mindenki készít." Na, úgy látszik, én vagyok az a kivétel, mert eddig mákosból még nem készítettem bögrés sütit, így ma csak "érzésből" összeöntöttem néhány hozzávalót, rászórtam egy kis gyümölcsöt, és megsütöttem. Kíváncsian vártam, mit kezd egymással a málna, a szilva és a mák, és őszintén bevallom, az eredmény minden várakozást felülmúlt.
Szilvás - málnás mákos süti
Hozzávalók:
1 bögre mák
1 bögre tej
1 bögre liszt
1 bögre cukor
1 tojás
fél csomag sütőpor
fél bögre olaj
1 citrom reszelt héja
egy marék málna
5 szem szilva
A tojást kikevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tejet, és lassan belecsepegtettem az olajat. A lisztet a maradék hozzávalókkal elkevertem, beleszórtam a tejes keverékbe, és kivajazott sütőtálba öntöttem. Tetejét megszórtam a feldarabolt gyümölcsökkel. Kb. 180 fokon 40 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: