kedd, augusztus 26, 2008


Mit érdemel az az asszony, akinek nincs kedve boltba menni? Igen, igen, sütnie kell, ha enni akar adni a családnak. Így jártam én is. A lányok annyira nyűgösködtek, hogy nem volt kedvem velük sehová sem elindulni, így inkább gyorsan beledobáltam a gépbe a hozzávalókat, és sütöttem egy adag zsömlét. Ez volt életem legfinomabb zsömléje, így gyorsan, mielőtt elfelejteném, lejegyzeteltem, miből mennyit raktam.


Zsömle 2.
Hozzávalók:
2,5 dl langyos víz
2 dkg élesztő
30 dkg finomliszt
10 dkg grahamliszt
10 dkg rétesliszt
1 csapott ek só
1 ek cukor
1 tk házikenyér fűszerkeverék
2 ek tejföl
5 dkg vaj
A vízben felfuttatjuk az élesztőt. A liszteket összekeverjük, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a többi hozzávalót is, alaposan összegyúrjuk, majd megkelesztjük. (Én lusta asszony módjára az előbbi műveleteket a kenyérsütővel végeztettem el.) Amikor duplájára nő, 10 kis gombócot formálunk belőle, letakarjuk, és kb. 20 percig még kelesztjük. 1 tojást felverünk, elkeverjük kevés vízzel, majd megkenjük vele a zsömlék tetejét. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, az aljára kis lábasban vizet teszünk. Kb. 30 perc alatt készre sütjük. Én ritkán használom a légkeverést, de ha zsömlét sütök, félidőben mindig bekapcsolom.

Nincsenek megjegyzések: