csütörtök, augusztus 14, 2008




Eredetileg egyszerű túrós pitének indult ez a süti, de mivel a hűtőben árválkodott még fél kg szilva, gyorsan párosítottam őket, és nem bántam meg. Igaz, ez teljesen más ízvilág, mivel elsősorban a szilva dominál, nem a túró, de nem baj, hiszen sima túrósat az év bármelyik hónapjában süthetek, szilvásat pedig már nem olyan sokáig.
Túrós szilvás pite
Hozzávalók:
Tésztához:
30 dkg liszt
2 tojássárgája
2 ek cukor
1 cs bourbon vaníliás cukor
15 dkg puha vaj
csipet só
0,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
Töltelék:
75 dkg túró
20 dkg cukor 3 e ek
1 citrom reszelt héja és leve
1 cs bourbon vaníliás cukor
2 tojásfehérje
fél ek fahéj
1 marék mazsola
2 ek rum
0,5 kg szilva
darált keksz (ha jól emlékszem, kb. 2 marék, a lényeg, hogy fedje a lapot, de ne legyen vastagon rászórva)
1 tojás
A mazsolát megmostam, majd beleáztattam a rumba, időnként megkavartam. A vajat összemorzsoltam a liszttel, majd hozzáadtam a többi hozzávalót, összegyúrtam, és betettem a hűtőbe. A tojásfehérjét keményre vertem. A többi hozzávalót géppel összedolgoztam, óvatosan hozzáadtam a felvert tojásfehérjét, majd belekevertem a lecsepegtetett mazsolát.
A tejet meglangyosítottam, hozzáadtam egy kávéskanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, majd felfuttattam. A sütőt előmelegítettem 180 fokra, papírral kibéleltem egy közepes tepsit. A szilvát kimagvaltam, és feldaraboltam. A tésztát kettéosztottam, kinyújtottam az egyik lapot, beleraktam a tepsibe. Darált kekszet szórtam rá, erre rákentem a tölteléket, majd következett a szilva. Megszórtam 2 ek cukorral, következett ismét egy kis darált keksz, majd beborítottam a másik lappal. A tojást kicsit felvertem, megkentem vele a tészta tetejét, megszúrkáltam, majd 35 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: