péntek, augusztus 01, 2008

Szilvás pite

A Príma Konyha augusztusi számában találtam ezt a receptet. Eddig még csak meggyes és almás pitét sütöttem, de mivel a hűtőben várakozott egy kg szilva, kipróbáltam ezt is. A recepten kicsit módosítani kellett, de előbb leírom az eredetit, utána pedig a saját verziómat:

Hozzávalók:

40 dkg finomliszt

1 cs sütőpor

14 dkg vaj

14 dkg cukor

késhegynyi só

3 tojássárgája

2,5 dl tejföl

1,5 kg szilva

4 ek cukor

1 kk őrölt fahéj

kristálycukor

zsemlemorzsa

1 tojás

A tésztához a lisztbe forgatjuk a sót és a sütőport, majd elmorzsoljuk benne a vajat. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és összegyúrjuk. A szilvát kimagvaljuk, feldaraboljuk. A tésztát kettéosztjuk, felét a tepsi aljára nyújtjuk, megszórjuk zsemlemorzsával, rárakjuk a szilvát. A cukrot összekeverjük a fahéjjal, és rászórjuk a szilvára. Beterítjük a másik tésztával, megkenjük a felvert tojással, megszúrkáljuk, majd 180 fokon kb. 35 perc alatt megsütjük.

Nekem a tésztához kevés volt a liszt, legalább 15 dkg-ot még beledolgoztam. Belekevertem még egy csomag bourbon vaníliás cukrot is. Zsemlemorzsa helyett darált kekszet szórtam rá. A szilva elég savanyú volt, ezért nem nyersen raktam bele. Másfél csomag vaníliás pudingport összekevertem 2 dl vilmoskörtelével és 2 dl vízzel, hozzáadtam a feldarabolt szilvát, megszórtam cukorral és fahéjjal, és néhány percig főztem. Sajnos a tésztát hiába tettem be a hűtőbe, még így is elég nehéz volt kinyújtani, pedig bőven szórtam alá lisztet.

Az íze viszont nagyon finom volt, a szilvaszezon alatt még biztosan kipróbálom.

Nincsenek megjegyzések: