szerda, július 16, 2008

Nagyon szeretem a csokis sütiket, különösen gyümölccsel kombinálva. Sokat kísérleteztem, mire erre azt mondtam, igen, ez az, amit kerestem. Szerintem málnával a legfinomabb, de ez már ízlés dolga. Az alapreceptet Stahl: Gyorsan, valami finomat című könyvében találtam, ezt variáltam addig, amíg nem lett számomra tökéletes.


Málnás csokis süti
Hozzávalók:
4 tojás
15 dkg étcsoki
20 dkg liszt
20 dkg barnacukor
2 ek kakaó
1 cs sütőpor
fél ek instant kávé
2 dl olaj
1 citrom lereszelt héja
30 dkg málna
A kávét feloldjuk 2 ek meleg vízben, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, és kézi habverővel habosra keverjük. Ezután cseppenként belecsorgatjuk az olajat. A lisztet, kakaót, cukrot, sütőport összekeverjük, és a tojásos masszához adjuk. A csokit késsel belevagdossuk. Alaposan kivajazott sütőformába (én általában a 26 cm-es tortaformába sütöm) öntjük, és beledobáljuk a málnát. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-35 percig sütjük. Akkor az igazán nagyon finom, amikor nem sül meg szárazra, hanem a közepe olyan jó csokis.

Nincsenek megjegyzések: