szombat, június 28, 2008

A hűtőben találtam néhány közeli lejáratú joghurtot, és sok gyümölcsöt, és mivel édességre vágytam, készítettem egy igazi nyári desszertet.



Tejszínes joghurttorta
4 tojásból készítettem egy piskótát, amit később visszaraktam a tortaformába.
5 doboz joghurthoz hozzákevertem 5 dkg cukrot, 1 cs. Bourbon vaníliás cukrot, 1 citrom reszelt héját és levét, 2 csomag Zselatin fixet, 2 dl felvert tejszínt és kb. 30 dkg vegyes gyümölcsöt (málna, ribizli, meggy). Ezt a keveréket ráöntöttem a piskótára, és kb. egy órára betettem a hűtőbe. Ezután 30 dkg gyümölcsöt (megon meggy, málna, ribizli összetörtem 2 ek cukorral, és jól összefőztem, majd szűrőn lecsepegtettem. Fél csomag zselatint elkevertem kb. fél dl vízben, majd lassan hozzáöntöttem a forró gyümölcslevet, és hagytam kicsit dermedni. Ezután rácsurgattam a torta tetejére, és visszaraktam a hűtőbe.
Pár órával később sajnos felvágtam, de igazából másnapra értek össze az ízek, akkor viszont nagyon finom volt! Igazi kis könnyű, nyári édesség!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szuper az oldal, nagyon ötletesek a torták! Gránátalma

Cecile írta...

Szia Gránátalma!
Köszönöm szépen, aranyos vagy!
Üdv: C.