szerda, május 21, 2008

Tejszelet



Ezt a receptet találtam a Príma Konyha márciusi számában:

Hozzávalók:

Tésztához:

8 tojás

20 dkg cukor

6 ek víz

8 dkg olvasztott vaj

30 dkg finomliszt

4 dkg kakópor 1 cs sütőpor

1 csapott kk mézessütemény fűszerkeverék

Krémhez:

4-5 ek cukor

4-5 cs van. cukor

3,75 dl tej

3,75 dkg zselatin

8 dl habtejszín

A tojások sárgáját a cukorral fehéredésig keverjük, majd hozzáadjuk a vizet, a vajat, és tovább habosítjuk. A lisztet elkeverjük a sütőporral, a kakaóval, a fűszerkeverékkel, és az előzőekhez adjuk. A fehérjét kemény habbá verjük, és óvatosan belekeverjük a masszába. Egy nagy tepsit kivajazunk, és két részletben megsütjük a tésztát.

A krémhez a cukrot a tejbe szórjuk és felforraljuk, szüntelenül kevergetve beleszórjuk a zselatin, , és kis lángon még főzzük 1-2 percig. Amíg langyosra hűl, kemény habbá verjük a tejszínt, és apránként belecsorgatjuk a langyos tejet. Megtöltjük a krémmel a lapokat, és 1-2 órára hűtőbe tesszük.

Ezután felolvasztunk 25 dkg étcsokoládét 8 dkg vajjal, és a tetejére kenjük.

Én közepes méretű tepsiben sütöttem, így változtattam az adagon. A tésztához 6 tojást, 1 cs sütőport, 2 ek kakaóport, 20 dkg lisztet, 1 csapott ek mézes fűszerkeveréket, 4 ek vizet és 6 dkg olvasztott vajat használtam.

A krémhez pedig felvertem fél liter Hulalát, közben belecsorgattam egy tubus (170 gramm) sűrített tejet, 1 cs Bourbon vaníliás cukrot és 1 cs zselatin fixet. A tetejére 10 dkg étcsokoládét olvasztottam 3 ek olajjal, majd megszórtam fehércsokival.

Nincsenek megjegyzések: