kedd, február 19, 2008



Túró Rudi torta

10 tojásos piskótát sütöttem egy közepes mértű tepsiben. (10 tojás, 10 ek cukor, 2 ek kakaó, 1 cs. sütőpor, 10 ek liszt. Én mindig szitálom a lisztet, sütőport és a kakaót.) Miután kihűlt, hosszában kettévágtam, majd a két lapot félben, így egymásra rakva lett négy lapom. Levágtam a szélét, és egy kicsit megformáztam.
Krém: 8 tojássárgáját elkevertem 8 ek cukorral, majd gőz fölött 15 perc alatt besűrítettem. Miután levettem a tűzről, hozzákevertem 6 ek kakaót (nagyon fontos, hogy nagyon jó minőségű kakaóport használjunk, ami tudom, hogy drága, de ettől lesz igazi finom a krém) és 0,5 dl rumot, 8 tk kávé. Amikor a krém kihűlt, hozzákeverünk 0,5 kg Rámát (pár órával előtte vegyük ki a hűtőból, hogy egyenletesen megpuhuljon). Ez egy kicsit soknak tűnik, de mégsem lesz vajas érzete a krémnek, hanem olyan, mintha csokis-tejszínes lenne.
A tortalapokat megtöltöttem, körbe is bekentem krémmel (ez fontos, mert erre ragad rá a marcipán), és beraktam a hűtőbe keményedni.
A marcipánt használat előtt fel kell egy kicsit melegíteni, de csak óvatosan, mert ha meglágyul, használhatatlanná válik. Beporcukroztam a tányért, úgy raktam be a mikróba kb fél perce 600 W-ra. A porcukrot 3x átszitáltam ezzel szórtam meg vékonyan a nyújtódeszkát, így nem ragadt rá. A fehér marcipánt kb. 3 mm-re nyújtottam, így nem szakadt el. A legnehezebb talán ezzel volt beborítani a csokis piskótát. A két végét megformáztam, hogy úgy nézzen ki, mintha tényleg egy zacskó lenne, és a széleit bevagdostam. A piros marcipánnal hasonlóan bántam, majd egy kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam a pöttyöket. Marcipánra úgy tudtok marcipánt ragasztani, ha vízzel megkenitek. Először a nagy középső részt raktam rá, amire a felírat ment, majd jött az egyik sarka az "Itt nyílik" felírattal, végül a pöttyök. A kék marcipánt is felmelegítettem a tányérban (ez fontos, mert különben ráragad a mikro üvegtálcájára), vékony csíkokat sodortam, és megformáztam belőle a betűket. A barna marcipánból készítettem a vonalkódot, a szavatossági ideje pedig a születési dátum volt.

Nincsenek megjegyzések: