kedd, szeptember 20, 2011

Rozmaringos sütőtökös keksz







Vasárnap megtartottuk a kertészetben a fűszerbemutatót. Szombaton osztálytalálkozón voltunk, így néhány órás alvás nem sütöttem valami lelkesen a pogácsát és a sütiket.

Amikor kiértem a kertészetben, kissé megijedtem, mivel kevéssel 10 előtt alig volt néhány érdeklődő. Már azon törtem a fejem, kiknek osztogatom szét a sütit, amikor hirtelen jobban szétnézem pakolás közben, és azt láttam, emberekkel vagyok körbevéve. A bemutató közben is csak gyarapodtunk, így végül azon izgulatam, elég lesz-e minden, amit hoztam.

Az egyik kóstoló egy rozmaringos sütőtökös keksz volt, tejcsokoládé korongokkal megbolondítva. Ez nem olyan igazi ropogós kesz, de én jobban szeretem, ha inkább puhább egy kicsit a közepe. Sütöttem már hasonlót, az adta az alapját.


Hozzávalók:

1 tojás

30 dkg sütőtök

10 dkg vaj

20 dkg nádcukor

1 kk vanília kivonat (vagy 1 cs Bourbon vaníliás cukor)

35 dkg liszt

1 kk citromhéj

1 csipet só

1 tk morzsolt rozmaring

1 kk fahéj

1 tk szódabikarbóna

1 tk sütőpor

10 dkg tejcsokoládé korong (vagy táblás csoki feldarabolva)

néhány ág rozmaring


A feldarabolt sütőtökre szórunk néhány ág rozmaringot, és sütőben megsütjük. A lágy vajat habosra kavarjuk a cukorral, hozzáadjuk a kissé felvert tojást és az összetört tököt. Ezután beleöntjük a többi hozzávalót is, és alaposan összekeverjük. Kekszsütő formába adagoljuk (ha nincs, sütőpapírral bélelt tepsibe kis halmokat rakunk, távol egymástól), és 190 fokon kb. 11 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések: