hétfő, október 04, 2010

Szilvalekvár birsalmával és fűszeresen

Nem vagyunk valami nagy dzsem felhasználók, évi néhány kisüveggel eszünk meg, és néhány nagy üveggel használunk a süteményekbe. Viszont főzni nagyon szeretem. Egyszerre csak néhány kisebb üveggel készítek - általában kombinálva az ízeket- amiből az elsőt már másnap megesszük. Nálam eddig az eper - ananász dzsem vezetett, mióta viszont megkóstoltam a birsalma - szilva variációt, felülírtam a listám. Különleges íze van, kiérzik belőle egy kicsit a szilva és a birsalma is.
Ma készül a következő adag:)

Birsalmás szilvalekvár

Hozzávalók:
50 dkg szilva
40 dkg birsalma tisztítva
15 dkg világos nádcukor
1 rúd vanília
1 cs dzsemfix 3:1

Kimagvalom, összedarabolom apróra a szilvát. Megtisztítom a birsalmát, és szintén apróra vágom. Hozzáadom a cukrot és a vanília kikapart belsejét, majd lassú tűzön puhára főzöm (kb. 3 óra). Ezután megvárom, míg kissé kihűl, majd botmixerrel pépesítem, hozzákeverek egy csomag zselatin fixet, és néhány percig folyamatos keverés közben forralom. Ezután fertőtlenített üvegekbe (nekem 4 kisebb üveggel lett) öntöm, lezárom, és néhány percre fejre állítom.


Fűszeres - boros szilvalekvár

Hozzávalók:
1 kg szilva
15 dkg nádcukor
1 rúd vanília kikapart belseje
1 tk gyömbér
1 tk fahéj
1 kk őrölt szegfűszeg
1 citrom héja
2 dl édes vörösbor
1 cs dzsemfix 3:1

A szilvát kimagvalom, összedarabolom. Rászórom a cukrot, ráöntöm a bort, hozzáadom a fűszereket, és lassan puhára főzöm. Ezután botmixerrel pépesítem, nagyobb lyukú szűrőn átszűröm. Hozzákeverem a dzsem fixet, majd néhány percig forralom. Fertőtlenített üvegekbe töltöm, lezárom, és néhány percig fejre állítom.



Nincsenek megjegyzések: