szombat, október 30, 2010

Sütőtökös - csokoládés puffancs

A cukkini és a cékla után következzen újra a sütőtök! Eredetileg kekszet terveztem belőle, de ez nagyon nem az lett. Muffinnak sem nevezném, ahhoz túl lapos, bár el tudom képzelni annak, csak akkor a sütési időt kell megduplázni.
Ezzel a sütivel avattam fel az új kekszsütőm. Egy előnye van, a sütik nem másztak el, mindegyik egyforma méretű lett. Egyébként egy egyszerű tepsi is megfelel a sütinek.
Az íze a kakaótól és a csokitól csodás. A csajok szerint érezni lehet benne a tököt is, de én a csokinál leragadtam. Az illata is fantasztikus, még most, este is érzem, pedig délben sütöttem. Igaz őszi-téli csemege, kávé, tea, egy kis beszélgetés mellé, reggelire, tízóraira, uzsonnára, vagy csak úgy, mert megérdemeljük...

Hozzávalók:
40 dkg sütőtök sütve
40 dkg liszt
1 tojás
35 dkg nádcukor
10 dkg vaj
1 citrom héja
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 ek holland kakaópor
5 dkg étcsokoládé
10 dkg tejcsokoládé
csipet só
1 tk őrölt fahéj
1 tk őrölt gyömbér



A sütőtöket megsütjük, összetörjük. A lágy vajat habosra kavarjuk a cukorral és a tojással, majd az apróra tört csokoládét is beleöntjük. A többi hozzávalót külön tálba öntjük, összevegyítjük, majd a vajas keverékbe töltjük, jól összedolgozzuk. 1 órára hűtőbe tesszük. Ezután kis golyókat formálunk, kissé lelapítjuk, és sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk. 170 fokon kb. 12 perc alatt megsütjük.
Ebből a mennyiségből én 48 darabot készítettem.


1 megjegyzés:

Beastie írta...

az "English muffin" helyett most ezt próbálom ki, esti finomságnak. Köszi .