hétfő, szeptember 13, 2010

Zöldséges csiga


A Bezermeni Vígasságok egyik sós kedvence a lilahagymás pogácsa mellett ez a zöldséges tekercs volt. Sokan elnevezték pizzás csigának.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dl langyos víz
2,5 dkg élesztő
1 kk cukor
1 ek só
1 ek oregano
2 ek bazsalikomos pesto
1 zsenge cukkini
1 kápia paprika
1fej lilahagyma
1 meghámozott paradicsom
15 dkg füstölt sajt
olívaolaj

A langyos vízben elkevertem a cukrot és az élesztőt, hagytam felfutni. A lisztbe vegyítettem a sót és az oregánót, hozzákevertem 6 evőkanál olajat, beleöntöttem a felfutott élesztős vizet. Alaposan összegyúrtam, majd letakartam, és pihentettem, amíg duplájára nem kelt.
Közben kevés olívaolajon, fedő alatt megpároltak a kis kockákra vágott hagymát, paprikát, cukkinit és a paradicsomot.
A megkelt tésztát kettéosztottam. Mind a két részt megkentem egy-egy evőkanál pestóval (készen vásároltat használtam a gyorsaság kedvéért, de nemsokára leírom, hogyan készítsünk házilag). Erre öntöttem a zöldségeket, éa ráreszeltem a sajtot. Szorosan feltekertem, egy centis csíkokra vágtam, szilikonos sütőpapírra raktam, majd 180 fokos sütőben készre sütöttem.

Megjegyzés:
A finomlisztet bátran cserélhetjük másra, vagy akár vegyíthetjük, csak arra ügyeljünk, hogy akkor megváltozhat a víz mennyisége.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Fenséges, nagyon ötletes és finom