kedd, szeptember 07, 2010


Ez a gyors ebéd vagy vacsora kategóriába tartozik. Talán több időbe telik leírni, mint elkészíteni. Eredetileg egy könnyű, hús nélküli ebédet terveztem, de végül csak belekerült egy kis fekete-erdei bacon, amit utólag nem bántam, mert füstösebb lett az íze. A tetejére reszelhetünk sajtot is, elrontani nem fogja.
Szeretem az ehhez hasonló, gyors, tésztás ebédeket, amikor kevés időm, vagy kedvem van főzni, mégis meleg ételt kívánok. Nem beszélve arról, hogy Olívia rajong a tésztáért, bármit keverek bele, megeszi. Amióta gyakran abból eszik, amit magunknak főzünk, kicsit nehezebb a dolgom, jobban meg kell válogatni, miből és mit készítek. Gyakran utólag fűszerezem az ételt, kiveszem az ő kis adagját, utána mehetnek bele a "felnőtt" fűszerek. Szerencsére mindenevő, bár a gyümölcs (bármilyen, csak darabos legyen) még mindig a kedvenc. Ha meglátja az asztalon a gyümölcsös tálat, sokszor addig mutogat, magyaráz, amíg nem kap valamelyikből. A zöldségek közül a paradicsom a legkedvesebb, lehetőleg úgy, ha ő haraphat belőle, miközben a leve csurog lefelé az állán. Ha a lányok kezében meglát valamit, azonnal odamegy kunyerálni. Érdekes, előfordul, hogy nekem nem hajlandó megenni egy ételt, de ha Bella adja, falja befelé, főleg, ha az ő tényérjában is azt látja.

Zöldséges spagetti

Hozzávalók:
1 kápia paprika
1 paradicsom hámozva
1 kicsi zsenge cukkini
1 póréhagyma
10 dkg fekete-erdei bacon
2 dkg vaj
15 dkg spagetti
1 ek olaj
só, bors chillipehely, frissen őrölt bors

A vajban megpirítottam a bacont, hozzáadtam a felkockázott hagymát, később a cukkinit, a paradicsomot és a paprikát, megpároltam, közben fűszereztem. A spagetti bő, sós, olajos vízben kifőztem, leszűrtem, és a tetejére öntöttem a zöldségeket.

Nincsenek megjegyzések: