szombat, szeptember 18, 2010

Erdei gyümölcsös - csokoládés muffin és kuglóf

Ma vendégeket vártunk. Délelőtt kifaggattam a lányokat, milyen sütit készítsünk. Olívia elintézett egy gyors "hammamamma" felkiáltással, amitől ugyebár nem lettem okosabb. Karolina rávágta: "Milyet, ha nem csupa csokisat?". Ezen nem lepődtem meg, mivel nála nagyobb csokoládémániást nem ismerek. Bellán már meg sem lepődtem, amikor egyszerűen közölte, ő bizony gyümölcsöset enne. Mivel mind a két csajnak kedvezni akartam, de nem volt kedvem többféle sütit sütni, így maradt egy gyümölcsös - csokis változat. A tésztából kicsit sokat sikerült bekeverni, ezért összesen készült egy kuglóf, és hat muffin, amiből gyorsan eltüntettek kettőt, mielőtt még teljesen kihűlt volna.


Hozzávalók:
4 tojás
25 dkg vaj
25 dkg nádcukor
1 citrom héja
45 dkg liszt
1 cs sütőpor
10 dkg étcsokoládé
2 ek holland kakaópor
5 dl natúr joghurt
fél dl rum
30 dkg vegyes gyümölcs (meggy, málna, szeder, ribizli)
A tojást habosra kevertem a cukorral. Hozzáadtam a lágy vajat, a felolvasztott csokoládét, a joghurtot, a rumot, a citromhéjat, és összekevertem. A lisztbe vegyítettem a kakaót és a sütőport, majd beleszitáltam a lisztes keverékbe, jól összedolgoztam, és hozzáadtam a gyümölcsöt is. A tésztával megtöltöttem egy kivajazott kuglófformát, a maradékot pedig muffinsütőbe (6 db lett) öntöttem. A kuglófot 180 fokon kb. 1 óráig sütöttem (tűpróba), a muffinokat pedig kb. 20 percig.




Nincsenek megjegyzések: