hétfő, szeptember 06, 2010

Áfonyás túrótorta






Ismét eltelt egy év, nemrég ünnepeltük Bella 6. szülinapját. A beígért gyerekbuli elmaradt, helyette maradt egy tágabb családi, összesen 6 gyerekkel.
Az időzítés nem volt valami jó, többnapos vendégvárás, és a nagy meleg miatt elmaradt a kiszemelt marcipános torta, helyette maradt a másik nagy kedvenc, a gyümölcsös, turbó változatban.
Áfonyát egy zöldségesnél sem találtunk, maradt a multi, ahol tudjuk, mindig minden van. Találtunk is egyetlen árva dobozzal, amit óvatosan bepakoltam a kosárba, útközben félszemem mindig rajta volt, nehogy ráessen valami. A pénztárig sikeresen el is jutottunk, amikor Karolina olyan hévvel rakta a futószalagra, hogy a doboz szétnyílt, az áfonyaszemek pedig szétgurultak. Egyik kezemben egy kiabáló Minivel próbáltam minden szemet megmenteni, de egy része a földre hullot, így már semmi esélyünk nem volt az eltervezett áfonyás sütit elkészíteni, maradt egy egyszerű változat, áfonyadzsemmel megbolondítva.

Áfonyás túrótorta

Hozzávalók:
1 csomag babapiskóta
tej
1 vanília, vagy 1 cs bourbon vaníliás cukor
50 dkg túró
4 áfonyás joghurt
10 dkg barnacukor
2 cs zselatin fix
10 dkg áfonya
áfonyadzsem
csokoládéforgács

A tejet meglangyosítottam, és elkevertem benne a vaníliát. A babapiskótát belemártottam egyesével, majd kiraktam velük egy 28 cm-es kapcsos tortaformát. Megkentem áfonyadzsemmel. A többi hozzávalót turmixoltam, ráöntöttem a piskótára, és egy éjszakára hűtőbe raktam. Másnap csokiforgáccsal és áfonyával díszítettem.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyönyörű, sok boldogságot

Ottis írta...

Isten Éltesse a leányodat, szép a torta!

Cecile írta...

Köszönjük!