csütörtök, augusztus 12, 2010

Cukkinis kenyér



Anyuéknál a kertben rekord mennyiségű cukkini termett. Készült belőle hagyományosan leves, főzelék, ettük párolva köretnek, csirkemellel megsütve, de még mindig maradt bőven. Így született néhány újdonság. Ezek egyike e kenyér. Friss puha, héja ropogós, szerintem a sütés napján a legfinomabb. Valószínüleg magok nélkül is finom, de azzal együtt különlegesebb.
Én egy közepes nagyságút reszeltem le, a sajtreszelőnél eggyel nagyobb lyukú reszelőn, így még sütés után is látható volt a kenyérben.
A teljes hatás érdekében pedig cukkinikrémben mártogatva, friss paradicsommal ettük.




Cukkinis kenyér magvakkal




Hozzávalók:
30 dkg reszelt cukkini
20 dkg fehér tönkölyliszt
40 dkg fehérliszt
125 gramm natúr joghurt
180 ml ml langyos víz
1 cs szárított élesztő
1 ek só
1 tk cukor
5 dkg lágy vaj
5 dkg hántolt tökmag

5 dkg napraforgómag

3 dkg fenyőmag


A cukkinit lereszeltem, a magokat kissé összetörtem. Kenyérsütöbe öntöttem a hozzávalókat a következő sorrendben: víz, joghurt, cukkini, liszt (összekeverve) fele, vaj, liszt másik fele, közepére élesztő, egyik szélére a só, másik szélére a cukor. A gép jelzésére hozzáöntöttem a magvakat.

Természetesen kenyérsütő nélkül is el lehet készíteni a szokásos élesztő-felfuttatás, dagasztás módszerrel, csak így egy kicsit tovább tart.

Nincsenek megjegyzések: