hétfő, május 17, 2010

Epres kuglóf








Epres kuglóf

Hozzávalók:
5 tojás
20 dkg vaj
35 dkg liszt
5+5 kanál tej
1 csomag sütőpor
20 dkg + 1 ek cukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
1/2 dl rum
1 citrom reszelt héja
2 ek kakaó
10 dkg étcsokoládé
20 dkg eper

A lágy vajat habosra kevertem a cukorral, majd egyenként hozzáadtam a kissé felvert tojásokat. Belekevertem a tejet, rumot, vaníliás cukrot és a citrom héját is. A lisztet összevegyítettem a sütőporral, és beleszitáltam a vajas keverékbe. A tészta felét belekanalaztam a kivajazott formába, majd a feldarabolt eperrel megszórtam. A tészta megmaradt felébe kevertem 5 kanál tejet, egy evőkanál cukrot, és beleszitáltam 2 evőkanál holland kakaóport. Hozzákevertem a maradék epret, a formába öntöttem. 170 fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig (tűpróba!) sütöttem.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csodás képek! És a kuglóf is finom lehet!

Cecile írta...

Köszönöm, a kuglóf tényleg finom volt.