szerda, december 30, 2009

Variációk pogácsára 1.


Káposztás pogácsa

Hozzávalók:
60 dkg liszt
30 dkg káposzta
1 ek só + só a káposztára
kevés bors
25 dkg vaj
2 dl tejföl
1 tojás + 1 a tetejére
1 dl tej
3 dkg élesztő
1 kk cukor
kb. 1 dl olaj

A káposztát vékonyra gyalultam, majd megsóztam. A langyos tejbe kevertem a cukrot és az élesztőt. A lisztet összekavartam a sóval, borssal, belemorzsoltam a vajat. Hozzáöntöttem a felfutott élesztőt, a tejfölt, a kissé felvert tojást, majd a káposztát, és alaposan összegyúrtam.
Kb. 1 órát pihentettem, majd kinyújtottam, és megkentem olajjal. Összehajtottam (két szélét behajtottam középre, majd az egészet félbehajtottam), és 15 percig újra pihentettem, majd ismét megkentem vékonyan olajjal. Ezt megismételtem, végül kb. 2 cm vastagra kinyújtottam, a tetejét megkentem felvert tojással, rácsoztam, szaggattam, és 180 fokos sütőben megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: