vasárnap, március 01, 2009

Mandulás puffancs - VKF! XXIII.



Magvas gondolatok - VKF! XIII.
Mandulás puffancs



Az utolsó pillanatban kaptam észbe, és gyorsan készítettem egy édes és egy sós magvas eledelt a Grenadine által meghírdetett XIII. VKF!-re.
Szeretem a kenyeret, a zsömlét és a magvakat, a kettőt együtt pedig különösen. Mióta újra kismama vagyok, ez talán még jobban igaz rám, elsősorban a sós ízekre. Ezt a mandulás puffancsot a családomnak készítettem, gondoltam, reggelire vagy vacsorára dzsemmel kiváló. Elkészítése egyszerű, főleg, ha felkérjük a kenyérsütőt is egy kis dagasztásra és kelesztésre. Az alapötletet a 33 kenyér és péksütemény című könyvből vettem, de mivel sokat változtattam a recepten, rá sem lehet ismerni, maximum a nevére.

Hozzávalók:
20 dkg őrölt mandula
35 dkg liszt
2,5 dl tej
2 ek lágy vaj
4 ek lágy sötétbarna cukor
1 citrom reszelt héja
1 kk só
1 csomag szárított élesztő
1 tojás
szeletelt mandula
olaj

Az alapanyagokat a tojás és a szeletelt mandula kivételével betettem a kenyérsütőbe, ami szépen megdagasztotta és kelesztette a tésztát. Gép híján kézzel dagasztjuk a tésztát, majd meleg helyen duplájára kelesztjük.
A muffinsütő mélyedéseit kiolajoztam. Miután megkelt a tészta, 12 részre osztottam, és gömböket készítettem belőlük, majd a formába raktam. A tetejét megkentem felvert tojással. 180 fokon 20 percig sütöttem. Ezután újra megkentem a tojással, megszórtam a mandulával, és további 10 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: