szombat, november 29, 2008

Gazdag gombaleves



Néhány éve találtam egy gombaleves receptet a Nők Lapjában. Régebben nem igazán szerettem, de ennek adtam egy esélyt. Talán a benne lévő füstölt szalonna és a zöldségek tették számomra is szerethetővé, sőt, azóta ez az egyik kedvencem. A recepten módosítottam, raktam bele krumplit is, és a tejföl - tejszín kombinációt néha csak tejszínnel vagy csak tejföllel kombinálom, és újabban egy kis pirospaprikát is adok hozzá.

Gazdag gombaleves

Hozzávalók:
50 dkg gomba (lehet vegyesen is, akkor még különlegesebb az íze)
1 csokor újhagyma
2 szál sárgarépa
1 szál pertezselyem
3 db krumpli
10 dkg füstölt szalonna
2 dl tejszín (lehet kombinálni: 1 dl tejföl és 1 dl tejszín, vagy akár csak tejföl)
1 ek liszt
só, bors, paprika, majoranna, petrezselyemzöld
húsleves

A szalonnát zsírjára sütjük (ha túl soknak találjuk a zsírt, szedhetünk ki belőle), hozzáadjuk a hagymát, üvegesre pároljuk, majd következik a gomba. Néhány perc kevergetés után belerakjuk a felkockázott zödségeket, megszórjuk paprikával, felöntjük húslevessel. Fűszerezzük, és puhára főzzük a zöldségeket. A lisztet csomómentesre keverjük a tejszínben, majd hozzáadjuk a leveshez. Felforraljuk, és megszórjuk petrezselyemzölddel.
Én adtam még hozzá egy kis Róna szárított zöldségkeveréket is.

Nincsenek megjegyzések: