szombat, november 01, 2008

Főzelék


A fasírtot ezzel a főzelékkel szeretem a legjobban. Nagymamám és édesanyám is sokszor készítette. Emlékszem, ilyenkor levest már nem is főztek mellé, felesleges volt. Egész délután rájártam, még melegítéssel sem töltöttem az időt, ettem csak úgy, hidegen, fasírt nélkül.
Hasonló módon készítek levest is, csak természetesen ilyenkor bővebb lével. A babérlevél adja meg az igazi ízét, tehát ne spóroljunk vele!


Savanyú krumplifőzelék

Hozzávalók:
kb. 1 kg tisztított krumpli
4-5 babérlevél
kb. 1,3 dl ecet (ízlés szerint)
só, cukor (kb. 2 evőkanál)
kb. 2 dl tej
1 evőkanál liszt

A krumplit kockára vágjuk, vízben puhára főzzük. Közben hozzáadjuk a babérlevelet és a sót. Amikor megfőtt, a lisztet csomómentesre keverjük a tejben. Ha túl soknak találjuk a krumplin lévő vizet, leöntjük, majd hozzáadjuk a tejet, és felfőzzük. Ecettel és cukorral ízesítjük.
Kb. hozzávalókat adtam meg, hiszen ez is egy olyan étel, amit folyamatos kóstolással kell ízesíteni, és nem probléma, ha esetleg több tej vagy liszt kerül bele. Az ecettel csínján bánjunk, előbb inkább öntsünk keveset, és legfeljebb, ha nem találjuk túl savanyúnak, öntünk még hozzá.

Nincsenek megjegyzések: