kedd, szeptember 30, 2008



Szüleimnek hála, az elmúlt hetekben folyamatosan volt itthon sütőtök. Eddig csak egyszerűen megsütöttem a sütőben de most egy kis levesre vágytam. Érdekes, régebben mennyire utáltam a sütőtököt, az illatától is rosszul voltam, most pedig alig várom, hogy megérjen az első adag.

Amikor néhány éve megkívántam a zöldséges előtt elhaladva, majd hazaérve gyorsan megettem egy nagy darabot, még nem gondoltam, minek lehet ez az előjele, csak utólag, néhány hét múlva döbbentem rá, hogy tulajdonképpén már akkor kismama voltam, csak még nem tudtam, de a szervezetem már jelzett. Érdekes módon utána nem kívántam többet, csak akkor az egyszer. Egy jó évvel később, amikor a lányomnak sütöttem, megkóstoltam, és azóta nincs visszaút, amíg árulják a piacon, folyamatosan sütöm és eszem, nem tudok vele betelni.

Ez a mostani leves még nem az igazi, valami hiányzik belőle, de nem adom fel, megpróbálom legközelebb más fűszerezéssel készíteni. Nem rossz, csak nem pont ilyenre számítottam.



Sütőtök leves
Hozzávalók:
1 fél kanadai sütőtök
1 szál sárgarépa
só, bors
csipet curry
csipet szerecsendió
fél evőkanál méz
1,5 dl tejszín
1 evőkanál liszt
5 dkg vaj
pirított tökmag
A vajat megolvasztom, hozzáadom a felkockázott répát és sütőtököt, néhány percig sütöm, majd felöntöm kb. 1,5 dl vízzel, fűszerezem, és puhára főzöm. A lisztet elkeverem a tejszínnel, beleöntöm a levesbe, majd felfőzöm. Kiveszek néhány kanál répát és tököt, a többit pedig turmixolom. Tálaláskor megszórom pirított tökmaggal.

2 megjegyzés:

Kriszta írta...

Egy kis hagyma vagy fokhagyma esetleg? Csak egy ötlet... :)

Cecile írta...

Köszi, jó ötlet, legközelebb megpróbálom hagymával, hátha változtat az ízén.