szerda, szeptember 10, 2008



Az eredeti tervben rakott karfiol állt, de amikor a piacon a padlizsán mellett megláttam a gyönyörű kelkáposztákat, nem bírtam ellenállni, vettem egyet. Itthon végül elkezdtem gondolkodni, mi legyen belőle: rakott káposzta a karfiol helyett, vagy talán főzelék, vagy esetleg paradicsomos leves? Igazából egyik ötlet sem volt az igazi, így gyorsan előkaptam egy halom receptújságot és könyvet, kinéztem néhány lehetséges megoldást, majd miután újra és újra egy recepten állapodott meg a szemem, nem görcsöltem rajta tovább, győzött a Kiskegyed Konyhája fűszeres káposztája. Karolina végül igazolta, milyen helyesen döntöttem, mivel annak ellenére, hogy máskor nem eszi meg a káposztát, most repetát is kért belőle, a férjem pedig megjegyezte, ne rakjam nagyon mélyre ezt az újságot.


Fűszeres káposzta



Hozzávalók:

1 közepes fej kelkáposzta

50 dkg darált sertéscomb

3 gerezd fokhagyma

1 közepes fej vöröshagyma

1 tojás

2 ek zsemlemorzsa

10 dkg bacon

só, bors

2 ek paradicsompüré

1 kk szárított kakukkfű

1 kk provance-i fűszerkeverék

5 dl tejföl

vaj a sütőtál kikenéséhez



A kelkáposztát néhány percig főzzük, majd leveleire szedjük, és alaposan lecsöpögtetjük. A húst összekeverjük a tojással, paradicsompürével, fűszerekkel, a fokhagymatörőn átnyomott hagymákkal és a zsemlemorzsával. Kivajazott tálban a következőképpen rétegezzük: káposzta, só, bors, hús, tejföl, újra káposzta, só, bors, hús, tejföl, újra káposzta, tejföl, és végül következik a bacon. Előbb alufólia alatt sütjük (kb. 1 óra közepesen meleg sütőben), majd nélküle pirítjuk tovább.

Nincsenek megjegyzések: