kedd, augusztus 05, 2008

Háztartásom egyik legkedvesebb gépe a kenyérsütő. Az első években csak kenyérsütésre használtam, de újabban ebbe készül minden élesztős tészta, legyen az kakaós csiga, kalács vagy pizza. Nagyon szeretem, mert kis idő-ráfordítással mindig kapok egy tökéletesen megdagasztott és kelesztett tésztát. Sajnos a tartályából elkezdett szivárogni a folyadék, így a napjai meg vannak számlálva. Az utódot még nem találtam meg, de abban az egyben biztos vagyok, hogy a mostaninál nagyobb tartállyal kell rendelkeznie. Sajnos ebben a kategóriában nincs sok választék, és a lézetők elég drágák, így egyelőre marad a régi, amíg bírja.

Áfonyalekváros - mákos darázsfészek
Hozzávalók:
50 dkg liszt
4 dl tej
4 ek cukor
1 cs bourbon vaníliás cukor
2 tojássárgája
csipet só
5 dkg vaj
2 dkg élesztő
10 dkg darált mák
10 dkg porcukor
1 citrom héja
1 kk fahéj
25 dkg áfonyalekvár
A hozzávalókat beleöntöttem a kenyérsütőgépbe, ami szépen megdagasztotta - kelesztette. Ezután lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát, megkentem áfonyalekvárral, és feltekertem. A tortaformát kivajaztam, és a sütőt beállítottam 180 fokra. Összekevertem a mákot a porcukorral, a fahéjjal és a citrom héjával. A tésztát kb 24 szeletre vágtam. A csigák felét beleraktam a tortaformába, de előtte még egyesével megkentem olvasztott vajjal. A mákos keverék felét rászórtam, majd újra következett egy sor csiga, és a maradék mák. KB 35 perc alatt megsütöttem.
Nekem kicsit fullasztó volt, így legközelebb egy kis vaníliasodót is készítek hozzá.

Nincsenek megjegyzések: