péntek, január 25, 2008














Gesztenye torta

Sütöttem egy kakaós piskótát 7 tojásból. (a tojásfehérjét felvertem 7 evőkanál cukorral, majd hozzáadtam a tojássárgájákat. 5 evőkanál lisztet elkevertem 2 evőkanál kakaóval és egy csomag sütőporral, majd beleszitáltam a habba, és óvatosan összekevertem. Zsírozott, lisztezett tortaformába megsütöttem) Amikor kihűlt, kettévágtam.
A krémhez 1 dl tejet elkevertem 2 evőkanál búzadarával és 2 evőkanál cukorral, majd felfőztem, és kihűtöttem. Ezután hozzákevertem 10 dkg vajat és másfél csomag gesztenyepürét, 1 csomag Bourbon vaníliás cukrot, és 1 dl rumot. A krémet rákentem a tortalapra, erre következett a felvert tejszínhab.
A tortalap egyik felét felszeleteltem,majd a szeleteket bevontam felolvasztott csokival. (1 tábla tej és fél tábla étcsokit gőz fölött megolvasztottam, majd kevertem hozzá 3 evőkanál olajat.) Amikor megdermedt a csoki, ráraktam a tejszínhabra, és gesztenényből készített golyókkal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: