péntek, június 11, 2010

Nyári szünet és sült hagymás csirkemell









Megkezdődött a nyári szünet. Már két hete. Amikor azt hittem, a legkisebb mellett nincs időm semmire, nagyot tévedtem. Utólag látom, milyen időmilliomos voltam a jelen állapothoz képest. A három csaj estére teljesen leszívja az energiám, és mindig azzal fekszem le, mennyi mindent terveztem, amiből alig valósult meg valami.
Főzni persze főzök, szinte naponta, de most a lányok irányítanak, akik egyre válogatósabbak. Karolina a hagyományos vonalat képviseli, de azt is leszűkítva. Ha megkérdezem tőle, mi legyen az ebéd, mindig ugyanazt a listát hallom: csigaleves, bundás hús (rántott szelet), márti (pörköltszerű hús), sült hús kizárólag krumplival vagy rizzsel, és töltött káposzta. Zöldségből szinte semmit nem eszik, gyümölcsből az őszibarackot és a dinnyét elfogadja. Bella már nagyobb teret enged a főzésben, ő szeret minden gyümölcsöt, és elég sok zöldséget, viszont a húsféléket megválogatja. Még szerencse, hogy Olívia egyelőre nem tud véleményt mondani, azt eszi, amit kap. Néha, a legrosszabb esetben rázza a fejét, és kifújja az ételt, majd sírva néz rám, hogy adjak már valami ehetőt is. A férjem általában mindenevő, de néha sikerül meglepnie. Például legutóbb kijelentette, ő bizony nem szereti a tésztát- eddig érdekes módon szerette. Szerencsére ettől még megeszi, nem fújja rám, mint a legkisebb.
Olyan szívesen ennék még több zöldséget köretnek, főzeléknek, de a magam kedvéért nehezen szánom rá magam, örülök, ha gyorsan megfőzöm azt, amit mindenki megeszik. Nem tudom, mit rontottam el, mert kisebb korukban mindent megettek, nem válogattak. Állítólag az oviban is. Akkor mi történt itthon?
Igaz, idő hiányában fénykép nem készült, viszont tegnap ettünk egy egyszerűen nagyszerűt, ami még nem szerepel itt, ezért leírom.
Sült hagymás csirkemell párolt bébirépával
A csirkemellet felszeleteltem, majd befűszereztem só, bors, rozmaring és fokhagymapehely keverékével. Hűtőbe tettem néhány órára, majd megsütöttem rozmaringos szőlőolajban. A vöröshagymát felszeleteltem, karikákra szedtem, lisztbe forgattam, és megsütöttem a maradék olajban, majd a csirkemellre halmoztam. A bébirépát pedig egyszerűen vajban puhára pároltam.

Nincsenek megjegyzések: