szerda, június 02, 2010

Madeleine






Régóta fájt a fogam egy madeleine sütőre, de eddig mindig elkerült. Nemrég véletlenül találtam egyet az egyik bevásárlóközpontban, miközben mást kerestem. Receptet a neten találtam hozzá, de sajnos a forrást nem írtam le, viszont ugyamezt megtaláltam néhány oldalon.
A sütés nagyon egyszerű, két dologra kell csupán figyelni: a bekevert tésztát és a kivajazott formát is hűtőbe kell rakni sütés előtt. Én kb. 30 percre raktam be, ez elég volt ahhoz, hogy a tészta megkeményedjen annyira, hogy bele tudjam kanalazni rendesen a formába. A második és harmadik sütésnél viszont még melegen vajaztam, és raktam bele a masszát, amibe a csoki és a vaj persze azonnal elkezdett olvadni, így sokkal nehezebb dolgom volt.
A sütési időt viszont érdemes betartani, mert hamar megszárad, megég a tészta.
Ezzel a sütivel csak egy baj van: túl hamar elfogy.


Csokoládés madeleine

Hozzávalók:
15 dkg vaj + a formához
10 dkg étcsokoládé
15 dkg liszt
1 ek kakaó
4 tojás
15 dkg cukor
A vajat és a csokoládét együtt megolvasztjuk. A tojásokat a cukorral habosítjuk, majd beleszitáljuk a lisztet és kakaót, végül belekeverjük a vajas csokit. Hűtőbe tesszük. A madeleine formát kivajazzuk, és szintén hűtőbe rakjuk. Kb. 30 perc múlva belekanalazzuk a masszát a formába, makd 190 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések: